Crònica de la REUNIÓ a Sant Llorenç de Morunys el dia 4 de setembre de 2007

Assistents: 17% del clergat diocesà.

És una reunió convocada fora de programa i amb caire més aviat informal a fi de trencar el llarg període de l’estiu, trobar-nos i dialogar. Malgrat això, la reunió deriva cap a assumptes prou importants.

Es comencen a donar notícies dels capellans del bisbat: malalties, destinacions, etc. Les podeu veure a l’apartat de les Notícies de Casa

És repassa la llista dels nous consultors nomenats pel bisbe. Hi ha opinions no massa favorables.

Es comenta com als Arxiprestats de la Pobla de Lillet, de Berga i de Tàrrega el bisbe els hi ha ofert durant dos anys un sistema econòmic que es podria titular “independència econòmica al marge de la comunió de béns” per a cada una de les parròquies de l’arxiprestat. El resultat és que sols l’arxiprestat de Tàrrega ha acceptat aquesta proposta i no per unanimitat. Per altra banda, ens sap greu els prejudicis i les paraules injustes contra l’Ajuda a l'Església i els capellans com a causants de la davallada dels ingressos al bisbat. Nosaltres (que hem viscut els avantatges -també econòmics- de l'Ajuda a l'Església) més aviat creiem que totes aquestes iniciatives estan produint un descens més gran a les arques diocesanes i un empobriment, també econòmic, del bisbat. Reafirmant, a més, que l’aportació del 45% dels ingressos ordinaris sense contraprestacions (p.e. per a obres) és un abús que va contra el dret.

El Fòrum recomana no cobrar estipendis. Davant la pressió per tornar a cobrar les pregàries pels difunts i posar preu als actes litúrgics, recomanem a tots els capellans que es mantinguin fidels a l’evangeli i a l’esperit del Codi de Dret Canònic i es mantinguin de cobrar els estipendis perquè puguem "oferir gratuïtament allò que gratuïtament hem rebut".

Programa de curs. El tema principal per la seva importància i pel temps que hi hem dedicat ha estat parlar de l’enfocament del nou curs.

Hem tornat al document núm. 4, ”Un camí accessible”, que no és pas una contraproposta a la pastoral(?) del bisbe, sinó un intent i un estil de fer, el que fem, amb un esperit positiu, engrescador i d’acolliment senzill de les persones.

S’acorda que aquest document serà l’objectiu d’aquest nou curs.

Començarem per contestar individualment a les preguntes del final del document i les posarem en comú en properes reunions

Procurarem tornar a donar-li una gran difusió.

Pròxima reunió: el dimarts dia 2 d’octubre