Crònica de la reunió del 6 de novembre de 2007

Continua imperant el bon humor i companyonia de sempre al retrobar-nos. Ens reunim el 14% del clero actiu del bisbat; alguns han disculpat la seva absència per diferents raons.

Es comença amb una pregària demanant la il·luminació de l’Esperit i ja seguidament es comenten les diferents notícies que van sorgint:

- La situació de malaltia de Mn. Ramon Barniol.

- El comunicat de premsa sorgit de la reunió (02-10-07) dels Fòrums de capellans que hi ha a Catalunya i que el Fòrum Ondara publicarà en la web.

- Que el dissabte vinent (10-11-07) hi haurà reunió a Manresa de “l’Aula del Romànic”.

- La pessimista imatge que donaren 4 capellans en un debat de la TV de Manresa.

- S’ha mort el rector de Sedó (Bisbat d’Urgell), Mn. Miquel Moset, d’un tumor al cap; era un capellà molt estimat de la gent.

Es parla de l’Església i es diu que sembla que les noves orientacions de bona part de la jerarquia, que estan encomanant els capellans més joves i els nous moviments, és com si fos una fugida cap endavant però mirant pel retrovisor, i per això es torna a moltes tècniques i pràctiques anteriors al Concili, amb el perill de no caminar cap al futur.

Que capellans, jerarques i també cristians som com aquella gent del cas de Zaqueu de l’Evangeli que no li deixaven veure Jesús. A vegades fem més de barrera que de camí.

La nostra relació amb els laics: estem desaprofitant molta gent, i ben preparada, els volem fer passar pel nostre camí, llaurar pel nostre mateix solc, i els seus problemes no són els nostres. Hem de fer un canvi de paradigma, partir de la vida il·luminada per l’evangeli que ens diu que siguem “sal”, “llevat” i “llavor”. Aquí es comenta el cas del capellà de Galícia i la immigrant sense papers, amb la reacció jeràrquica que vol conservar la imatge deixant desemparada una persona: això no és fariseisme?

L’estructura no ajuda a sentir-se responsable i, menys, corresponsable.

Es comenta la peregrinació a Tàrrega amb motiu dels màrtirs i es recorda la recollida i conservació en temps de la guerra de moltes relíquies autèntiques per part de la família Ribera-Jovell.

També surt la carta d’alguns capellans joves, invitant la resta de capellans a una trobada a Montserrat, argumentant que les que havia fet el bisbe “havien anat molt bé”. No s’acceptà aquesta opinió ja que l’única que sembla que va anar bé va ser la primera, però la segona i la tercera no és veritat, de tal manera que ja no es va fer la quarta.

Es comenta la carta de l’Hospitalitat de Lurdes sobre la capelleta pels malalts.

També surt l’entrevista entre el bisbe i representants de l’escoltisme, la qual, per qüestions protocol·làries, va distanciar més que apropar.

De la forma de parlar del museu, arxiu i palau per part del bisbe: que el museu i arxiu li han pres part del palau i per això ara ell va recuperant diverses sales, començant per la que ja anomena “Sala Nobla de Palau”, situada on era anteriorment l'arxiu diocesà que va traslladar als sòtans de palau.

Es parla també de la reunió que hi haurà el proper divendres a Solsona sobre teulades de les esglésies i l'aprofitament per posar-hi plaques solars. De que el full de Mollerussa dedica dues setmanes a parlar de “Germanor” amb els títols de “Fes-t’hi” i “A les nostres mans”. A ran d’aquests articles es comenta novament la desaparició de l’Ajuda a l’Església i s’acorda fer un butlletí del Fòrum amb una reflexió sobre el tema.

Llibres a tenir presents:

- "Jesús. Aproximación histórica",  (Editorial PPC) – Un camí per aproximar-se a Jesús amb rigor històric i llenguatge clar i senzill – de José Antonio Pagola

-  L’últim de Mn. Climent, recopilació de la seva obra poètica.

La propera reunió la tindrem, si Déu vol, el dia 4 de desembre.