CRÒNICA DE LA REUNIÓ DEL DIA 9 DE GENER DE 2011

El dia 9 de gener de 2011, es reuneix el Fòrum Ondara. Hi assisteix el 15% del clero diocesà.

Hem recollit impressions del capteniment del nostre nou bisbe tant en les trobades personals com arxiprestats.

Trobem ja positiu el propòsit de parlar amb tots i cada un dels capellans. Les impressions de les persones i llocs on s’han realitzat aquestes converses, són bàsicament bones.

Ens agradaria que, a partir de la constatació de la diversitat de parers, visions de la teologia, la moral, la pastoral i la organització del bisbat, el bisbe fos el bisbe de tots, no només ni sobretot dels que són “de la seva corda”.

Voldríem que aquelles coses que són opinables no fossin imposades com a veritats de fe i indiscutibles. S’ha recordat que en la història de l’Església s’han mantingut com a veritats certes, condemnant els contraris, i després quan ja han mort la mateixa Església ha demanat perdó o bé ha dit que tot allò no afectava als fonaments de la fe i s’han aixecat excomunions, s’han rehabilitat autors condemnats a l’índex de llibres prohibits, etc. Persones condemnades per l’Església jeràrquica, però no per Déu!

Cal també estar atents al sentit comú, al “sensus fidei” dels fidels com una font del recte obrar humà i la recta fe de l’Església.

Ens sembla que una tendència, gens evangèlica, de molts moviments de moda actuals és la d’oblidar la dimensió social de tot capteniment personal i eclesial (cap. 25 de Sant Mateu “... perquè tenia fam i em donàreu menjar, tenia set i em donàreu beure, ...”) en ares de solucionar-ho tot exclusivament a través de la pregària i de l’espiritualitat.

Cal una preocupació i acció de tota l’Església davant la gravíssima crisi econòmica d’una bona part de la societat que a més ha estat víctima de lleis injustes.

S’ha parlat de la defensa i promoció dels llibres d’Armand Puig i de José Antonio Pagola sobre el Jesús històric, com els més aptes, clarificadors i recomanables avui per als fidels normals i corrents. Defensa aferrissada que ha fet el cardenal Ravassi, ministre de Cultura del Papa i un dels millors biblistes de l’Església catòlica i,-diuen- futur papable. En flagrant contrast amb Dom Demetrio Fernàndez, José Rico i Martínez Camino que han causat un gran mal en la bona fama de Pagola i un gran perjudici econòmic a l’editorial, ordenant la destrucció dels seus llibres.

De totes aquestes i altres idees que han estat motiu de conversa i exposició en aquesta sessió del Fòrum, s’ha aprovat la redacció del que serà el butlletí número 13 al qual ens remetem un cop publicat.

La pròxima reunió serà, si Déu vol, el segon dimarts de febrer, dia 8.