Torà, 8 de maig de 2007

Amb l’assistència del 12% del clero diocesà, es fa la reunió mensual amb molta puntualitat per part dels assistents. Quatre excusen la seva assistència per motius de força major.

Se’ns diu que ha arribat Mn. Bagà però que té problemes de salut i avui mateix s’ha posat en mans dels metges. Ens havia comunicat, abans de venir, que tenia ganes de participar en aquesta sessió del Fòrum. Desitgem vivament que recuperi la salut igualment amb els altres sacerdots del bisbat malalts, des quals la majoria  de fet avancen en el seu restabliment. (Mn. Malé, Mn. Orobitg, Mn. Traserra...)

Potser la primavera ha fet que la reunió fos, en general, molt exuberant, optimista davant la crua realitat del bisbat i del país, i espontània.

Poc o molt s’ha parlat d’aquests temes que han anat sortint:

• Acolitat del seminarista Tóllar a Roma

• Peregrinació a Roma

• De la recepció del  butlletí núm. 6 del Fòrum

• De la Mort i enterrament de Mn. Genís  Pallarés

• Dels canvis en l’economia del bisbat i la desaparició de fet de l’Ajuda a l’Església

• De l’estat de la venda de la finca de Vicfred

• De la “creueta” a la declaració de la renda

• De l’escrit de Mns. Sebastián, de Pamplona recomanant, ( http://www.iglesianavarra.org/ARZOBISPO 2007/070317_SITUACION_IGLESIA.htm )  el vot per Comunión Tradicionalista Católica, Alternativa Española, Tercio Católico de Acción Política, Falange Española de las JONS..., per ser uns partits que defensen integralment –diu ell- la doctrina social de l’Església.

• Dels escrits del bisbe de Vic exigint la confessió i de la resposta d’uns cristians de Manresa.

• De la Presència del Bisbe i del Canceller-secretari a la reunió de demarcació dels escoltes celebrada a Bellvís.

Quan arribà l’hora de dinar, el bon humor i el companyerisme encara es va fer notar més.

S’acorda que la pròxima reunió serà, ajudant Déu, el dimarts 5 de juny.