CRÒNICA DE LA REUNIÓ DEL DIA 3 DE MAIG DE 2011

Amb l’11% del clero diocesà, ens hem reunit als peus de Santa Maria d’Ivorra, acabat de finir ja el Jubileu del Mil·lenari, tal com vam acordar provisionalment en la reunió anterior.

Segurament pel marc del Sant Dubte i perquè les obligacions pastorals han fet que els companys hagin arribat a poc a poc, la trobada ha transcorregut en un clima d’amistat i amb tota espontaneïtat sense un guió o un temari preestablert.

Hem comentat la missa del Mil·lenari, l’entrevista al bisbe en la TV a càrrec d’en Buenafuente. Hem sabut el nombre aproximat de pelegrins que han anat al Sant Dubte: uns 14.000.

Arran de la beatificació de Joan Pau II, algú ha comentat que les canonitzacions actual estaven contaminades, perquè es basaven en miracles, estaven influïdes per la política eclesiàstica i eren molt cares.

També s’ha criticat la forma con s’havia dut a terme la mort de Osama Ben Laden, un assassinat en tota regla, una mort barroera, grollera i contrària a tots els principis de l’ètica i la democràcia.

També hem observat que els periodistes –i la gent– desenganyats de la globalització, posen interès en les coses petites, en les petites realitats de casa nostra. Com que de les notícies nacionals i internacionals, sols en llegeixen els titulars, posen més interès en les coses petites i locals. Això fa que alguns informadors ens hagin manifestat el desig d’observar i fer el reportatge d’un diumenge o dissabte qualsevol seguint un capellà en la preparació, celebració i comiat de la missa o de les diverses misses que celebri.

També ens han informat de les conferències que ha fet Mn. Jesús Huguet a Berga i a Mataró.

També hem parlat de l’Assemblea diocesana de Càritas.

Hom ha fet la cita de què el deure primordial dels bisbes és sobre tot el de possibilitar l’eucaristia i els sagraments a tots els seus diocesans. I ens ha semblat que per poder donar-hi compliment, caldria potser retornar a les pràctiques dels primers cristians tal com veiem en els Fets dels Apòstols.

Diuen que va tenir molt bona acollida el darrer Butlletí (núm. 14) fins i tot pels contraris al Fòrum.

Finalment  ens hem informat de l’Oratori del Sant Dubte, titulat “Bodes de Sang”, amb lletra de Mn. Climent. Forner i amb música de Mn. Valentí Miserachs.

Proposem de tornar-nos a trobar el primer dimarts de juny, dia 7.