CRÒNICA DE LA REUNIÓ DEL DIA 13 DE DESEMBRE DE 2011

El dia 13 de desembre es reuneix el Fòrum Ondara, amb l’assistència d’un 13% del clero diocesà. Amb la joia de tornar a trobar restablerts companys que han estat malalts, hem començat la sessió corresponent a aquest mes.

També hem ens assabentat que la salut d'altres companys malalts s'ha restablert o ha millorat substancialment.

També sentim la mort de Mn. Calderer i recordem el servei que havia prestat a moltes parròquies amb el seu assessorament en matèria d’art i patrimoni.

NOTÍCIES DISPERSES

S'ha comentat el problema que té el bisbat veí amb el testament de M.M.P. i de les repercussions que ha portat en la comunitat diocesana d'Urgell. També se'ns ha explicat el contingut d'un escrit "apòcrif" suposadament atribuït a la Beata Anna Maria Janer contra l'arquebisbe d'Urgell. Sobre això els comentaris han anat des de no donar cap importància als escrits anònims, passant per analitzar el que puguin tenir de veritat i de denúncia d'abusos, fins a comentar que aquest escrit té molts paral·lelismes amb un que ens va arribar als sacerdots del nostre bisbat quan el bisbe Jaume Traserra fou nomenat Bisbe de Solsona. Fa la impressió que el seu autor coneix bé "el percal". Llàstima que no sigui prou valent per donar la cara.

També s'ha comentat l’últim escrit de "Germinans germinabit" que fa una diagnosi dels dos bisbats centrals de Catalunya i dels seus respectius bisbes, posant de manifest el dur integrisme d’ambdós. També és lamenta l'anonimat d'aquest grup. Els invitem a ser més valents del que volen aparentar.

Una altra notícia, de la qual, per raons òbvies, no podem assegurar la veracitat al  cent per cent, és que en una visita (pastoral) del bisbe a les monges de clausura de Mollerussa, que han incorporat vocacions de terres de missió, van explicar il·lusionades com per mitjà d'internet aquestes joves vocacions podien comunicar-se de franc amb els seus pares. La notícia diu que el bisbe els ho va prohibir terminantment. Si això és així, ens sap greu aquesta decisió, en primer lloc per la falta de sensibilitat humana que demostra davant l'enyorament d'unes noies trasplantades en una terra estranya i recloses en una clausura de les més rigoroses, tant que no va acceptar les directrius del Concili Vaticà II que volia menys rigor i més obertura i sobretot més humanitat. I, en segon lloc, veure com una 'tímida' obertura i adaptació als temps actuals és tallada de soca-rel. Si la notícia no fos verídica, sobra la reflexió anterior.

Continuem constatant com tot l'adoctrinament que s'imparteix des del Bisbat té una mateixa línia que la podríem titular conservadora-retrògrada. Retrocedir a abans del Concili i no moure’s. Com a botó de mostra, el bisbe de Terol que, com a recés d’advent, ens va fer pràcticament l'homilia del diumenge, però més extensa. Es tracten sempre temes piadosos.

Seguidament vam dedicar tot el que restava de temps al tema central de la trobada: El document, “Una altra Església?”.

Si els Pares Conciliars no van acceptar els esquemes que havia preparat la Cúria Romana per a la seva discussió i aprovació en el Concili, semblantment a nosaltres la 'lineamenta' i 'pensem-ne' també ens semblen massa dirigits a un tipus de contestes determinades. Per això aquest document que publicarem al nostre butlletí ens sembla que és una bona i lliure aportació a "la nova evangelització". L’esborrany d’aquest document havia estat enviat electrònicament als habituals assistents al Fòrum i així s'hi han incorporat les diverses aportacions que l'han fet més extens i participatiu. La seva lectura pausada, reflexiva i comentada va merèixer l'aprovació unànime dels presents. Aquest document sortirà en edició impresa i també ja surt en edició electrònica en la nostra web, en l’apartat "Butlletins".

Pròxima reunió serà, a.D., el primer dimarts de gener de 2012, dia 3.